onsdag 27 januari 2010

71:-

Det är helt fantastiskt vad man kan göra för 71:- i en hel vecka. Eller snarare, inte göra.
Hur mycket man kan strunta i att handla, för att om någonting skulle bli panik, så är det bra att ha de där 71:- på kontot. Ifall man skulle glömma matlåda till skolan när man ska gå en hel dag. eller få slut på busskortet så att man inte kan ta sig. Fast det där ser man ju till att det inte händer. När man bara har 71:- på kontot.
I morgon kommer studiebidraget. dryga 4000:-
Inköpslistan är väldigt lång nu.
Men om jag börjar med att betala hyran och räkningarna, och lite frukt ska man nog ha hemma. Så ska jag nog låtsas att jag bara har 71:- på kontot ett tag till.
så att när jag får resten av pengarna, så kommer jag ha någonting kvar, fast jag köpt schampo, klippt mig, träningskort, och en resehandduk.
Känns det logiskt, kommer det hålla? Vi får se.

Inga kommentarer: