fredag 12 februari 2010

Tagen på sängen

Okej, här sitter jag och pluggar, och så funderar jag över vad som är viktigast, att jag ska kunna använda mig av detta i framtiden, eller att jag ska få VG på tentan.
Det är, jag vet det låter orimligt, nämligen två helt olika saker. Vår tenta är nämligen uppbyggd så att det är ca 2-3 definitionsfrågor och resten räkneuppgifter.
Det gör ju att jag sitter och räknar mesta delen av min pluggtid, för att jag inte ska känna mig så hjälplös på tentan, men den verkliga informationen, och hur ekonomistyrning fungerar och hur när och var det använd finns ju i läseboken.
Det är jätteintressant att läsa, men jag hinner inte riktigt med att sätta mig in i det, inte så mycket som jag skulle vilja för att känna att jag kan detta nu. Vad jag där i mot kan nu, är att räkna, ALLT mellan himel och jord som kan komma med på tentan. Tror jag i alla fall, kanske jag bör tillägga.

Ja, detta sitter jag och funderar på när jag öppnar boken och ska börja läsa sista kapitlet för denna vecka. Kapitel 12.
Det inleds med: WHAT GETS MEASURED GETS DONE

Hur jävla rakt på är inte det? man får helt enkelt ta och göra det som krävs för att klara av kursen utifrån de uppsatta mått som finns, bli godkänd på 3 av 4 tentor, och det där med att man ska kunna företagsekonomi, det kommer förhoppningsvis i nästa moment.

Inga kommentarer: