tisdag 2 februari 2010

Lättnad

Äntligen har jag fått svar på någonting som begränsat mitt liv sedan jag var 11 år!
Äntligen har jag fått en diagnos som hjälper mig förstå varför saker är som dom är.
Varför jag är som jag är. och vad som händer när det är så.
Världens tyngsta sten har släppts från mitt hjärta.
Och det visar sig att jag inte kan tänka som andra människor.
Att jag, mer än någon inte får slarva!
Träna regelbundet, tugga maten, äta regelbundet i små portioner och dricka mycket vatten.
Det är väl allas nyårslöfte varje år, vara hälsosam.
Men för mig är det inte en längre en önskan om att nå upp till ett ideal.
någonting man kan strunta i när man bara inte orkar.
Jag måste. För mig är det ett tvång nu. Om jag vill kunna bli bättre.
Detta i två månader, och sen får vi se om dom sätter in någon behandling, eller om jag klarat mig bra på egen hand.
Önska mig lycka till, i mitt nya, hurtiga, påtvingade liv!

1 kommentar:

Emelie sa...

VAD ÄR DET FÖR NEWS DÅ? Har du ont i magen igen alltså? PUSS